Втора част от Европейската конференция „Ресурсните учители и специалните образователни потребности в приобщаващото образование“

Втората част от събитието постави нови посоки за развитието на професията ресурсен учител с участието на водещи експерти от България и Европа.
След паузата,  програмата на конференцията продължи с представяне на Анна Динчева -сензорен терапевт в Регионален център-София-град. Тя сподели, че ерготерапевтите са все по-търсени специалисти и ерготерапията в образователната система е мисия възможна.

 Тя даде пример с цитата на Игнасио Естрада: „Ако едно дете не може да учи по начина, по който преподаваме, може би трябва да преподаваме по начина, по който учат децата“.

Г-жа Адриана Статакопулу, национален координатор на Европейската агенция за специални потребности и приобщаващо образование за Германия представи системата на приобщаващото образование при тях и дейността на учителите за деца със специални потребности. В рамките на Европейската конференция „Ресурсните учители и специалните образователни потребности в приобщаващото образование“ в София тя сподели основните принципи на работа в областта на специалното образование. „Ние наблягаме най-вече на качеството на предлаганите услуги“, допълни тя. Учителите консултират, правят диагностика и предлагат индивидуална или групова подкрепа. Работната програма е гъвкава, така че да се съчетае както с ангажиментите на ресурсния учител, така и с тези на ученика.

Горан Петрушев, председател на Асоциацията на специалните учители в Северна Македония, представи въвеждането и прилагането на функционалната оценка в тяхната държава. Той сподели пред аудиторията основни моменти от работата им в сферата на приобщаващото образование.

 С онлайн връзка се включи и Теса Мортън, от Act for Autism, Великобритания с темата: „Защо класната стая ме ужасява? Гледната точка на ученици с аутизъм“. Според него много деца изпитват страхове от коридора на училището, от класната стая, и не знаят към кого да се обърнат за помощ. Аутизмът е проблем на свързаността, именно затова трябва да се работи за изграждане на връзка с тези деца, за да могат да се развиват пълноценно.

Проф. Дора Левтерова-Гаджалова от Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“ и проф. Милен Замфиров от Софийски университет „Св. Климент Охридски“ представиха възможностите и учебните програми за следдипломна квалификация.

Двата университета предлагат редица специализации и квалификации в сферата на педагогиката и приобщаващото образование. Някои от тях са характерни само за тези висши училища, като например магистърската програма по жестов език, която се реализира само в Софийския университет.

Сподели тази новина

Прочетете нашите новини

Конференция с международно участие: „Ромската общност и приобщаващото образование: предизвикателства и възможности“

На 13 март 2024 г. стартира конференцията „Ромската общност и приобщаващото образование: предизвикателства и възможности“, организирана от Регионален център за подкрепа на процеса на приобщаващото

ПРОЧЕТИ ОЩЕ »

НАРОДНА ТОПКА 2019

РЦПППО-СОФИЯ-ГРАД  с подкрепата на 73 СУ „ВЛАДИСЛАВ ГРАМАТИК” гр. СОФИЯ и НСА „ВАСИЛ ЛЕВСКИ” Организира пролетен турнир по  НАРОДНА ТОПКА:   „ЗАЕДНО МОЖЕМ И ДА СПОРТУВАМЕ” в

ПРОЧЕТИ ОЩЕ »