Втора част от Европейската конференция „Ресурсните учители и специалните образователни потребности в приобщаващото образование“

Втората част от събитието постави нови посоки за развитието на професията ресурсен учител с участието на водещи експерти от България и Европа.
След паузата,  програмата на конференцията продължи с представяне на Анна Динчева -сензорен терапевт в Регионален център-София-град. Тя сподели, че ерготерапевтите са все по-търсени специалисти и ерготерапията в образователната система е мисия възможна.

 Тя даде пример с цитата на Игнасио Естрада: „Ако едно дете не може да учи по начина, по който преподаваме, може би трябва да преподаваме по начина, по който учат децата“.

Г-жа Адриана Статакопулу, национален координатор на Европейската агенция за специални потребности и приобщаващо образование за Германия представи системата на приобщаващото образование при тях и дейността на учителите за деца със специални потребности. В рамките на Европейската конференция „Ресурсните учители и специалните образователни потребности в приобщаващото образование“ в София тя сподели основните принципи на работа в областта на специалното образование. „Ние наблягаме най-вече на качеството на предлаганите услуги“, допълни тя. Учителите консултират, правят диагностика и предлагат индивидуална или групова подкрепа. Работната програма е гъвкава, така че да се съчетае както с ангажиментите на ресурсния учител, така и с тези на ученика.

Горан Петрушев, председател на Асоциацията на специалните учители в Северна Македония, представи въвеждането и прилагането на функционалната оценка в тяхната държава. Той сподели пред аудиторията основни моменти от работата им в сферата на приобщаващото образование.

 С онлайн връзка се включи и Теса Мортън, от Act for Autism, Великобритания с темата: „Защо класната стая ме ужасява? Гледната точка на ученици с аутизъм“. Според него много деца изпитват страхове от коридора на училището, от класната стая, и не знаят към кого да се обърнат за помощ. Аутизмът е проблем на свързаността, именно затова трябва да се работи за изграждане на връзка с тези деца, за да могат да се развиват пълноценно.

Проф. Дора Левтерова-Гаджалова от Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“ и проф. Милен Замфиров от Софийски университет „Св. Климент Охридски“ представиха възможностите и учебните програми за следдипломна квалификация.

Двата университета предлагат редица специализации и квалификации в сферата на педагогиката и приобщаващото образование. Някои от тях са характерни само за тези висши училища, като например магистърската програма по жестов език, която се реализира само в Софийския университет.

Сподели тази новина

Прочетете нашите новини

Лятна програма на Регионален център-София-град 2022г. – „Спорт за всички“

Завърши първата седмица от лятната програма на РЦПППО – София-град на тема „Спорт за всички“. Децата, заедно със специалистите изпълняваха разнообразни двигателни задачи и упражнения,

ПРОЧЕТИ ОЩЕ »

Международна конференция: „Развитие на социални и емоционални умения в образованието и грижите в ранна детска възраст в Европа“

Представители на Регионален център-София-град се включиха в международна конференция на значима тема за социалните и емоционални умения при деца в ранна и предучилищна възраст, която

ПРОЧЕТИ ОЩЕ »