Регионален център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование – София-град разполага със съвременно оборудвана зала за сензорна интеграция и ерготерапия.
Сензорната интеграция е неврологичен процес, при който всички сетивни стимули от заобикалящия ни свят и от нашето собствено тяло се преработват, анализират, интерпретират, така че да можем да реагираме адекватно на физическите и социални ситуации, в които попадаме всеки ден/час/минута/. Този процес е неосъзнат /така както дишане, ходене и мн.др./, но е основополагащ фактор в ранното детско развитие. Дългият път, който детето изминава от утробата до структурираната среда в детската среда е свързан основно с трупане на опит-сензорен, социален, емоционален и т.н. От това как детето възприема тялото си, физическите компоненти на средата /хора, предмети, причинно-следствени връзки между тях/, зависи как ще взаимодейства с нея /как ще играе, общува, и т.н./. Подобно на процеса на изграждане на къща, бебето поставя основите на бъдещите си способности, трупайки сензорена информация /тактилна, слухова, зрителна, проприоцептивна, вкусова, обонятелна, вестибуларна и т.н./, въз основа на която опознава тялото си, света и хората около себе си и това как да манипулира средата.
Ерготерапията се фокусира върху ежедневните дейности, чрез които децата се ангажират и активно участват в общността. Основна цел на ерготерапията е сигуряване в максимална степен на самостоятелност на лицата с физически, умствени и емоционални нарушения, както и развитие, възстановяване, поддържане, промяна на ежедневните умения за самообслужване и трудова дейност. Ерготерапевтът подпомага компенсирането на трайно увредени функции, чрез адаптиране на домашната, училищната и работната среда. Ерготерапевтичната интервенция има цел да осигури пълно и активно участие на хората с увреждания в обществото и да подобри качестото им на живот.