РЦПППО-София-град и УНИЦЕФ проведоха заключително събитие по проект на тема“Глас за всяко дете“ – споделяне на опит и добри практики.
Ресурсни учители и специалисти от сферата на образованието обсъдиха ползите от въвеждането и популяризирането на ДАК подхода в приобщаването на деца със специални образователни потребности.
В периода 2021-2024 година чрез технологията „C-Board“ са подкрепени директно 300 деца, а индиректно 1500 деца в цяла България. Над 1000 учители, специалисти и родители са преминали обучения по работа със системата.
В 13 области в страната бяха създадени общности за професионална подкрепа на учителите и специалистите, които работят с деца.
Всичко това доказва, че заедно можем да преодолеем изпитанията и всеки да получи достойно място в нашето общество.
Специални гости бяха Рамиз Бехбудов (заместник-председател на УНИЦЕФ за България), Грета Ганчева (директор на дирекция „Приобщаващо образование“ в Министерството на образованието и науката), Цветелина Кисьовска (държавен експерт от Държавната агенция за закрила на детето) и д-р Ева Жечева от Дирекция „Права на детето“ към Омбудсман на Република България.
Ето и темите, които бяха представени:
- „Системен подход към ДАК в контекста на приобщаващото образование“ – Мария Янкова (УНИЦЕФ).
- „Прилагане на ДАК при функционална оценка на индивидуалните потребности“ – Калоян Дамянов (директор на РЦПППО-София-град).
- „Представяне на модел на общности за професионална подкрепа и взаимно учене“ – Калина Вълова, (РЦПППО-София-град) и Надежда Иванова (УНИЦЕФ).
- „Въвеждане и прилагане на средства за ДАК. Приобщаващи практики и подходи на работа за педагогически специалисти“ – Анна Динчева(РЦПППО-София-град) и Милена Минкова (РЦПППО-Стара Загора).
- Представяне на кратък ресурс в подкрепа на родителите и полагащите грижи лица – „Първи стъпки в ДАК“ – Надежда Иванова (УНИЦЕФ).
6 Въвеждане на ДАК – „Първите стъпки на Нати към пълноценно общуване“ – Анна Динчева (РЦПППО-София-град).
7. „Марти иска да бъде чут и разбран“ – Деница Енчева(РЦПППО-Стара Загора) и Мария Господинова(Детска градина „Липа“).
8. „Въвеждане на средствата за ДАК при деца и ученици с комплексни комуникативни нарушения – представяне на три случая от практиката“ – Мима Ганчева и Евгения Милчева (РЦПППО-Габрово).
9. Представяне на приобщаващата книжка със символи „Приказка за Сами, нетърпеливото слонче“ – Росица Шайкова (РЦПППО-Търговищe).
10. „Допълваща и алтернативна комуникация с елемент от специалната образователна подкрепа“ – Кристинна Давчева и Павлина Даскалова (ЦСОП-Плевен).
11. „Разширяване на границите на комуникация чрез въвеждане и използване на ДАК при деца и ученици с комплексни комуникативни нужди в ЦСОП-Добрич“ – Даниела Кирова (ЦСОП-Добрич).












