Психолози от  РЦПППО – София-град се обучиха в прилагане на Denver II и RIAS-2. 

Психолозите от  РЦПППО – София-град преминаха през две обучения през периода 26-27 март и 10-11 април. 

Те бяха обучени в прилагане на скрининговия инструмент Denver II и инструмента за директна оценка на интелигентността RIAS-2. 

Denver e скринингов инструмент, който оценява в каква степен изследваното дете  може да осъществи определена задача или да постигне дадена цел.  

Основното му предназначение е да предостави организирано и клинично доказателство за общото развитие на изследваното дете и да алармира за потенциални проблеми в развитието. Той оценява освен нарушенията, така и силните страни в развитието на детето. С помощта на Denver II могат да бъдат идентифицирани деца със специални образователни потребности, както и да бъдат маркирани конкретни сфери на развитие, в които детето има нужда от допълнителна подкрепа.

RIAS-2 е инструмент за директна оценка на интелигентността. Той дава информация за изоставане в развитието или наличието на определено разстройство в речта или в когнитивните процеси. Приложим е за идентифициране на академичен талант и изпреварващо развитие.

 RIAS-2 изследва вербална и невербална интелигентност, памет и скорост на преработка. 

На базата на резултатите от проведения тест, специалистите имат възможност да изготвят подробна оценка за когнитивното функциониране на лицето, план за развитие на определените дефицитни области, както и подробно описание на силните страни и тяхното развитие.

Сподели тази новина

Прочетете нашите новини

Учене чрез изкуства: Над 10 училища разработваха иновативни уроци и методи на преподаване

Иновативна лаборатория „Учене чрез изкуства“ обедини общо 11 училища, които разработиха и представиха иновативни уроци и методи на преподаване. Събитието се проведе по Националната програма

ПРОЧЕТИ ОЩЕ »

Определяне на интензивността на допълнителна подкрепа на деца/ученици със специални образователни потребности

Във връзка с писмо №9122-1/28.04.2025 г. от заместник-министъра на образованието и науката е необходимо да бъде направена функционална оценка на основата на ICF-CY на децата

ПРОЧЕТИ ОЩЕ »