Подготовка на учениците със специални образователни потребности за тестване за COVID-19

Полезна информацията, която ще съдейства на екипите за подкрепа за личностно развитие в училищата да подпомогнат учениците със специални образователни потребности за участието им в тестване за COVID-19.

Тестванетo за COVID-19 e ново преживяване за учениците и е натоварено с някои страхове, породени от неизвестността и негативните обществени нагласи.
Представянето на смислено обяснение на това какво ще се случи, както и на стратегии за справяне с поведението на някои ученици със специални образователни потребности, е важно за благоприятното протичане на цялостния процес:


Необходимо е водещият специалист, който най-често се вижда с детето (най-често ресурсен учител), да проведе индивидуална среща с детето, посветена на темата тестване за COVID-19. Добре е на тази среща освен да разкажем целия процес по тестване и поведение в училище, свързани с COVID-19, и да го покажем в изображение стъпка по стъпка, за да създадем социален разказ и чрез него да го обясним внимателно.

Опитайте се да съпоставите разказа с разбирането на учениците със специални образователни потребности. Ако могат да четат, използвайте комбинация от писмена информация и снимки, за да им покажете процеса. Ако не могат да четат, използвайте снимки с няколко думи. На някои ученици може да им е по-лесно да проследят историята (процеса), ако стъпките са на отделни страници.

Вземете решение за разсейваща дейност, която да използвате, докато се взема пробата. Това най-лесно става чрез любимото им занимание, като гледане на видео или оцветяване на картина и докато извършват любимата си дейност, пробата се взема изключително бързо. Това може да бъде и успокояваща дейност, като стискане на топка или допир на ръцете върху нещо меко и приятно.


Да имате представа колко дълго ще продължи нещо некомфортно и кога ще бъде завършено, помага за намаляване на тревожността. За някои ученици вербалното и визуално обратно броене е ефективно, тъй като човек може да коригира темпото на вземане на пробата. Покажете визуалното отброяване на това колко дълго ще бъде вземана пробата, за да се уверят, че е много бързо и не води до никаква болка и дискомфорт. Последният елемент може да бъдат думите „всичко е готово“ или може да покажете думата (на снимката) за това какво ще получи ученикът, когато тестването приключи. Това може да бъде истинска близалка или друго любимо лакомство.

Полезен съвет:
Прочетете социалния разказ няколко пъти преди деня на теста. Това ще помогне на ученика със специални образователни потребности да разбере по-добре какво ще се случи. Дайте историята на родителите и те могат в домашни условия също да го изрепетират няколко пъти с ученика.
Възможно е въпреки нашата подготовка да не се получи незабавно вземане на пробата, тогава е необходимо да се осигурят условия за изчакване на по-дълго време на ученика с подходящи занимания с редуциран контакт с ученици. Може да опитаме отново, когато има такава възможност.
Винаги може да се свържете с Регионален център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование-София-град за методическа подкрепа и насоки за действие.

За допълнителна инфорция:
Регионален център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование-София-град
Адрес: гр.София ул.Владово 1, Тел: 02/8780234
Email: rcsofia@rcsf.bg или www.rcsf.bg

Сподели тази новина
Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Прочетете нашите новини

НАД 80 РЕСУРСНИ СПЕЦИАЛИСТИ ОТ РЕГИОНАЛЕН ЦЕНТЪР – СОФИЯ-ГРАД СЕ ВКЛЮЧИХА В ЛЕКЦИОННО ОБУЧЕНИЕ ПО СЕНЗОРНА ИНТЕГРАЦИЯ

Днес, 14 септември, в болница „Токуда“ се провежда лекционното обучение „Представяне и практика на сензорно-интегративната терапия“ с водещ проф. Кристияне Кул – Садахарам.  Събитието се

ПРОЧЕТИ ОЩЕ »