Откриване на център за приложен поведенчески анализ на “Aутизъм днес”

Днес беше открит новия новият  Център за приложен поведенчески анализ на “Аутизъм днес” в лицето на г-жа Владислава Цолова. На откриването присъстваха г-жа Мария Гайдарова, заместник-министър на образованието и науката, г-н Калоян Дамянов, директор на Регионален център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование – София-град, както и г-н Георги Георгиев председател на Столичния общински съвет.

В изказването си Калоян Дамянов подчерта важната роля на новите терапевтични направления за децата от аутистичния спектър. Той подчерта, че за последните 10 години е извървян дълъг път за популяризиране на приобщаващото образование и вече над 25000 деца и ученици със специални потребности се обучават в общообразователните детски градини и училища.

Приложният поведенчески анализ (ППА) е една от най-всеобхватните и ефективни алтернативи за хората с аутизъм. Той изгражда и подобрява социално значими поведения чрез систематично прилагане на интервенции, въз основата на принципите на поведенческата теорията за учене. Поведенията, на които се обръща внимание, варират между дейности като миенето на зъбите и обличането до управлението на времето. Методите, изградили ППА, са смятани за най-напредналите терапевтични и образователни интервенции за деца с аутизъм и разстройства на развитието.

Сподели тази новина

Прочетете нашите новини

Европейската конференция на тема: „Ресурсните учители и специалните образователни потребности в приобщаващото образование“

На 07.02.2023 г. се провежда Европейска конференция на тема: „Ресурсните учители и специалните образователни потребности в приобщаващото образование“. Събитието е организирано от Регионален център за

ПРОЧЕТИ ОЩЕ »

Лятна програма 2021

Регионален център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование – София-град организира ЛЯТНА ПРОГРАМА за деца и ученици със специални образователни потребности от подготвителна група до IV клас.Програмата

ПРОЧЕТИ ОЩЕ »