На 7 и 8 април в РЦПППО-София-град се проведе обучението „Иновативни подходи при работата с деца с дискалкулия, математическа тревожност и затруднения в обучението по математика“.
Участие взеха 20 ресурсни учители, които се запознаха с голям набор от стратегии и техники за формиране на математическо мислене при деца със специални образователни потребности.
Обучител беше Дороти Берова-Димитрова. Тя е специалист в областта на превенцията, диагностиката и терапията на деца с дискалкулия, математическа тревожност и затруднение в обучението по математика
Ето и темите, които бяха разгледани на събитието:
1. Иновативни подходи и сензорни инструменти при изучаване на позиционна система на числата от 10 до 20. Основни математически операции с числата от 10 до 20.
2. Иновативни подходи и сензорни инструменти при изучаване на позиционна система на числата от 21 до 100. Основни математически операции с числата от 21 до 100.
3. Иновативни подходи и сензорни инструменти при изучаване на таблицата за умножение
4. Иновативни подходи и сензорни инструменти при изучаване на основните геометрични фигури и тела
5. Иновативни подходи и сензорни инструменти при изучаване на моделите на повторяемост, часовник
6. Иновативни подходи и създаване на ситуации от реалния живот с цел формиране на математическо мислене (в магазина, рожден ден, готвене, посещение на ресторант, банка и др.)



