В БЪЛГАРИЯ СЕ ВЪВЕЖДА ФУНКЦИОНАЛНА ОЦЕНКА НА ПОТРЕБНОСТИТЕ В УЧИЛИЩАТА

В рамките на сътрудничество между Министерство на образованието и науката и UNICEF, в България започва обучението на обучители за прилагането на ICF-CY ( Международна класификация на функционирането, уврежданията и здравето на човека-детски вариант).

В първия етап от процеса ще бъдат обучени 63 обучители от Регионалните центрове за подкрепа на процеса на приобщаващото образование от цялата страна, които в рамките на две години ще обучат екипите за подкрепа за личностното развитие в детските градини и училища да прилагат класификацията. Обучител и консултант е проф. Манфред Претис от Университета в Хамбург. Голяма част от страните в Европа вече са приели и прилагат тази класификация. Калоян Дамянов, директор на Регионален център за приобщаващо образование-София-град отбеляза по време на първия ден от обучението на обучители, че с тази инициатива се осигурява съществена подкрепа за всички екипи в детските градини и училища, които вече реализират допълнителна подкрепа за личностно развитие. Той наблегна на необходимостта училищните екипи да прецизират достатъчно обхватно оценките на индивидуалните потребности, за да може след това да се изготвят и реализират планове за подкрепа за всяко дете или ученик със специални образователни потребности според индивидуалния му статус.

Татяна Предова от Министерство на образованието и науката увери първите участници в обучението за обучители, че това ще е един процес, в който получаването на допълнителна подкрепа ще се осъществява след функционално оценяване на потребностите, и макар и сложен, този процес ще бъде реализиран в бърз срок.
Регионалните центрове за подкрепа на процеса на приобщаващото образование като структури на Министерството на образованието и науката ще предоставят допълнителна информация за ICF-CY на регионално ниво.

Сподели тази новина

Прочетете нашите новини

НАД 80 РЕСУРСНИ СПЕЦИАЛИСТИ ОТ РЕГИОНАЛЕН ЦЕНТЪР – СОФИЯ-ГРАД СЕ ВКЛЮЧИХА В ЛЕКЦИОННО ОБУЧЕНИЕ ПО СЕНЗОРНА ИНТЕГРАЦИЯ

Днес, 14 септември, в болница „Токуда“ се провежда лекционното обучение „Представяне и практика на сензорно-интегративната терапия“ с водещ проф. Кристияне Кул – Садахарам.  Събитието се

ПРОЧЕТИ ОЩЕ »

Обучение “Стратегии за стимулиране на езиковото развитие през игровите умения и компетенцията”

На 15 и 16.11.2022г. в РЦПППО-София-град се проведе обучение на тема “Стратегии за стимулиране на езиковото развитие през игровите умения и компетенцията” сводещ Светлана Картунова.

ПРОЧЕТИ ОЩЕ »

Европейска конференция за ресурсните учители и специалните потребности в приобщаващото образование

Регионален център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование – София-град съвместно с Националната асоциация на ресурсните учители организират Европейска конференция на тема: „Ресурсните учители

ПРОЧЕТИ ОЩЕ »