Семинар на тема „Ролята на специалните училища за ученици с нарушено зрение в подкрепа на приобщаващото образование“

На 17 и 18 октомври в хотел „Рамада Тримонциум“ в Пловдив се провежда семинар на тема „Ролята на специалните училища за ученици с нарушено зрение в подкрепа на приобщаващото образование“.

Събитието е организирано от Министерството на образованието и науката, Регионален център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование – София-град, Българската асоциация за обучение на зрително затруднени деца.

Семинарът започна с доклад на проф. дпн Владимир Радулов на тема „Ролята на краткосрочните програми в приобщаващото образование“.

В него бяха разгледани ключови аспекти на обучителните програми и тяхното значение за учениците с нарушено зрение.

Водещи експерти в областта на приобщаващото образование изнесоха презентации.

Сред тях беше и д-р Калоян Дамянов, който е директор на РЦПППО-София-град. Заедно с другите представители те обсъдиха възможностите за интеграция на учениците със специални образователни потребности.

Основните сесии на семинара са насочени към съвременното обучение в специалните училища „Луи Брайл“ и „Проф. д-р Иван Шишманов“, внедряването на STEM образование в контекста на специалните училища, както и възможностите за използване на нови технологии като ORBIT READER 20 в обучението на ученици с нарушено зрение.

В рамките на семинара ще бъдат организирани и фокус групи за изследване на възможностите за прилагане на тези иновации.

Грета Ганчева, която е директор на дирекция “Приобщаващо образование” в МОН, отправи специално приветствие към участниците в началото на семинара.

Сподели тази новина

Прочетете нашите новини

Приключи първият етап от изграждането на обучителната онлайн платформа „Подкрепи ме“, в която РЦПППО-София-град е партньор

В края на април 2021 г. приключи първият етап от изграждането на обучителната онлайн платформа в подкрепа на деца с увреждания и специални образователни потребности

ПРОЧЕТИ ОЩЕ »

Пилотно обучение по проект „IE +“: „Насърчаване на положителни нагласи и основана на доказателствата политика за приобщаващо образование“

На 17, 18 и 20-ти ноември се проведе пилотно обучение по проект „IE +“: „Насърчаване на положителни нагласи и основана на доказателствата политика за приобщаващо

ПРОЧЕТИ ОЩЕ »